שיבולת שועל ושקדים אפויים

המטבח מרפא ושומר אותי שפויה וכן לאוכל יש גם תפקיד מנחם בחיינו. לבשתי את החליפה הקבועה שלי בשבוע האחרון (AKA מנשא🙂) והכנתי משהו מספק ומנחם.

זמן הכנה: 30 דקות

גודל תבנית: 23 ס"מ

מצרכים:

1 כוס שיבולת שועל מלאה (עבה)

1/2 כוס קמח שקדים

1 כפית אבקת אפיה

1 בננה מעוכה בשלה

1 כוס חלב לבחירתכם

לציפוי

3 כפות ממרח שקדים

2 כפות קמח שקדים

2 כפות מייפל/סילאן

אפשרי:

שברי שקדים מעל (לוותר אם מיועד לילדים מתחת לגיל 5 שנים)

אופן הכנה:

1. מערבבים את כל המצרכים לפי הסדר בתבנית (במידה ומשתמשים בתבנית שאינה עשויה סיליקון, מומלץ לשמן אותה תחילה).
2. מערבבים את מרכיבי הציפוי ומשלבים אל תוך תערובת שיבולת השועל. אם בוחרים להשתמש- מפזרים שברי שקדים מעל.
3. אופים ב-180 מעלות כ 25 דקות.

טיפים ותחליפים:

מרקם המאפה רך. אם מיועד לקטנטנים, השתמשו בשיבולת שועל דקה וותרו על ההמתקה. בחרו בבננה בשלה מאוד- המתיקות המעודנת תספיק עבורם בהחלט.

אהבת את המתכון? לחצי על הלב כדי לסמן

מתכונים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חטיפי גרנולה ביתיים

איזה כיף שאנחנו סוף סוף אורזים לטיול! אחד הדברים שתמיד מצילים אותי בטיסות ובנסיעות הארוכות עם הבנות זה חטיפים מזינים שאפשר לשלוף בשנייה.

רעיונות לסמודי ביתי לקטנטנים

טיסה עם ילדים דורשת תכנון, אז לקראת הטיול הקרוב שלנו ידעתי שאני הולכת להשתמש באחד המזונות הבטוחים עבור הבנות שלי כבסיס לארוחה קטנה, מזינה, טעימה שסוגרת פינה: סמודי ביתי על בסיס יוגורט. אפשר להיות יצירתיים ולשלב פה כמעט כל פרי או ירק שאוהבים!

פנקייק "שאריות"

לפעמים נשארות בצלחת שאריות מארוחת הבוקר או פירות שקצת עייפים מדי בקערה, ויש כאן הזדמנות מושלמת ליצור ארוחה חדשה! הנוסחה הזו היא לא רק דרך חכמה למנוע זריקת מזון, אלא גם פתרון לארוחת בוקר או ערב סופר-מזינה, רכה ומושלמת לכל המשפחה.

גומיגם ביתי

הקיץ כבר כאן, ואין דבר שהילדים (וגם אנחנו) אוהבים יותר מארטיק קפוא ומרענן. הגומיגם המוכר מקבל פה שדרוג ביתי, צבעוני וטעים במיוחד, עם פירות אמיתיים וממתקי גומי בייתים!

ארטיקים ביתיים

איזה כיף שקפצתם לכאן! אחרי ששיתפתי אתכם במחשבות שלי על ארטיקים קנויים, החלטתי לרכז עבורכם את כל המתכונים שהכנתי לאחרונה בבית. ארטיקים שאפשר לתת לילדים בראש שקט, עם רכיבים שאנחנו מכירים, המון פירות, ומינימום (אם בכלל) תוספת סוכר. אפשר כמובן להכין אותם יחד עם הילדים, זו פעילות אחר צהריים נהדרת בפני עצמה.

ביסוני בננה יוגורט

הביסים האלה נמצאים בכל מקום, הקטע שתמיד מוסיפים להם צבע מאכל מלאכותי וסוכריות צבעוניות מעל. אבל באמת באמת לא צריך!! עם טריק קטן, תוכלו לקבל שילוב טעים, צבעוני ומזין עם רכיבים מוכרים בלבד😎 קבלו את הגירסה שלי:

וופל שיבולת שועל

וופל מזין, קל להכנה ומבוסס על רכיבים מוכרים בלבד. מושלם לארוחת בוקר או כארוחת ביניים, ונאפה בקלות בתבניות סיליקון ללא צורך במכשיר חשמלי.

לאבנה ביתית עשירה ב-3 רכיבים בלבד

אין כמו לאבנה ביתית. מעבר למרקם הקרמי והעשיר, היתרון הגדול ביותר הוא השליטה המלאה שלנו ברשימת הרכיבים. במקום מייצבים, חומרים משמרים ותוספות מיותרות שיש לעיתים במוצרים קנויים, אנחנו מקבלים ממרח נקי, עשיר בפרוביוטיקה, שמבוסס על רכיבים טבעיים בלבד ומותאם בדיוק למערכת העיכול של הקטנטנים שלנו.

דונאטס בננה אוכמניות לקטנטנים

דונאטס בננה ואוכמניות במרקם רך, אוורירי ולח במיוחד לידיים קטנטנות. אפשר בקלות לשלוט בכמות הסוכר המוסף, אם בכלל- מה שהופך את המנה לאידאלית לארוחת בוקר/ביניים.

מעדן גבינה ופרי ביתי

אין ילד שלא אוהב מעדנים, אבל מעדני הפירות הקנויים מכילים לא פעם כמויות גבוהות של סוכר מוסף, מייצבים ורכיבים שאנחנו מעדיפים לחסוך מהקטנטנים שלנו. המעדן הביתי הזה הוא הפתרון המושלם: הוא מבוסס על שילוב של שמנת חמוצה וגבינה לבנה שמעניקות לו מרקם עשיר וקרמי, והמתיקות כולה מגיעה מפרי טרי.

יצא לך להכין את המתכון? יש לך שאלות? כאן המקום לכתוב לי

16 תגובות

      1. לא מוסבר אך אופים בשכבה אחת על כל התבנית של התנור ואז לשבור לחתיכות ?

      1. לא ברור. את מרכיבי הציפוי מערבבים ומשטחים על התחתית, או שמערבבים ממש עם התחתית? ואז בעצם לא מדובר בציפוי.
        תודה.

  1. מכינה כבר פעם שנייה,
    איזה כיף שלא צריך ביצים.
    יוצא מושלם

  2. הייי, מתכון שנראה מעולה, רק אם אפשר יותר הסבר ככה על אופן ההכנה, כמו- אפשר לשייש את הציפוי מעל התערובת, והאם לשמן את הנייר אפיה? בכלל לא כתוב צריך נייר אפיה. בכל מקרה, הכל נדבק לי לנייר אפיה, כך שכנאה היה צריך לשמן. כשניסיתי להוציא, הכל התפורר…
    אבל בסך הכל טעים!!

    1. היי בלה, אני אוסיף את הפרטים שציינת. כעיקרון אם משתמשים בתבנית שאינה סיליקונית תמיד כדאי לשמן תחילה. מקווה שיצליח לך בפעם הבאה 🙂

  3. היי, האם שיבולת שועל מלאה עבה מתאימה לתינוקת בת שנה או שזה מסוכן? לצערי כבר הכנתי עם עבה לפני ששמתי לב להערה שלך בסוף המתכון. תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *