עוגת יומולדת שנה

כשמאיה שלי חגגה יומולדת שנה, במשך שבועות חשבתי ביני לבין עצמי איזו עוגה אכין; אחרי מספר נסיונות לא מוצלחים, החלטתי שאני שומרת את זה בסיסי, מאוזן וטוב. השתמשתי ברכיבים מוכרים ויצרתי את הטעמים שמאיה מכירה מהבית. קבלו אותה- עוגת יומולדת שנה :)

זמן הכנה: 40 דקות

כמות: 3 עוגות קטנות

גודל תבנית: 18 ס"מ

עוגת יומולדת שנה

מצרכים:

2.5 כוסות קמח (רגיל/מלא/מיקס)

2 כפיות אבקת אפיה

1/2 כפית סודה לשתיה

2 בננות בשלות

6 תותים

1/2 כוס רסק תפוחים לא ממותק

1/2 כוס חלב/משקה צמחי

2 ביצים או תחליף (ראו הערות)

2 כפיות תמצית וניל

אפשרי:

ציפוי: מיכל שמנת להקצפה

2 כפות מייפל/סילאן

אופן הכנה:

1. בקערה מערבבים קמח, אבקת אפיה וסודה לשתיה.

2. ‏טוחנים את הבננה, התותים ורסק התפוחים יחד.

3. ‏בקערה נפרדת טורפים ביצים ומוסיפים את רסק הפירות, חלב ותמצית וניל.

4. ‏מערבבים את החומרים הרטובים ליבשים ומערבבים בעדינות עם כף עץ עד איחוד בלבד. השתדלו לא לערבב מעבר.

5. ‏מעבירים את הבלילה לתבניות משומנות.

6. ‏אופים ב-180 מעלות 20-25 דקות עד הזהבה והתייצבות.

7. ‏כדי להניח את העוגות אחת על השניה יש ליישר אותן באמצעות סכין.

8. ‏עבור הציפוי מומלץ להכניס מראש את קערת המיקסר והמקציף לפחות לשעה למקרר. מקציפים במהירות גבוהה יחד עם המייפל/סילאן עד לקבלת קצפת יציבה.

9. ‏אם רוצים למרוח שכבת קצפת בין העוגות שמים בצד כ-4 כפות קצפת.

10. ‏מצפים את העוגה ומגישים🥳

טיפים ותחליפים:

אין שמן במתכון, זאת לא טעות.

ניתן לאחסן את העוגה ( ללא הציפוי) עד 3 ימים במקרר.

במקום ביצים ניתן להחליף עם 1/4 כוס רסק תפוחים וחצי בננה בשלה.

העוגה יוצאת רכה ובמתיקות מעודנת, אם תרצו, ניתן להמתיק גם את הבלילה עצמה בעוד 2-3 כפות ממתיק.

מומלץ להכין את הציפוי לא יותר מ 3-4 שעות טרם ההגשה.

אם ברצונכם להכין עוגה קטנה אחת או מאפינס, חלקו את רכיבי המתכון לחצי.

בתיאבון ומזל טוב לכל הקטנטנים❤️

אהבת את המתכון? לחצי על הלב כדי לסמן

מתכונים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חטיפי גרנולה ביתיים

איזה כיף שאנחנו סוף סוף אורזים לטיול! אחד הדברים שתמיד מצילים אותי בטיסות ובנסיעות הארוכות עם הבנות זה חטיפים מזינים שאפשר לשלוף בשנייה.

רעיונות לסמודי ביתי לקטנטנים

טיסה עם ילדים דורשת תכנון, אז לקראת הטיול הקרוב שלנו ידעתי שאני הולכת להשתמש באחד המזונות הבטוחים עבור הבנות שלי כבסיס לארוחה קטנה, מזינה, טעימה שסוגרת פינה: סמודי ביתי על בסיס יוגורט. אפשר להיות יצירתיים ולשלב פה כמעט כל פרי או ירק שאוהבים!

פנקייק "שאריות"

לפעמים נשארות בצלחת שאריות מארוחת הבוקר או פירות שקצת עייפים מדי בקערה, ויש כאן הזדמנות מושלמת ליצור ארוחה חדשה! הנוסחה הזו היא לא רק דרך חכמה למנוע זריקת מזון, אלא גם פתרון לארוחת בוקר או ערב סופר-מזינה, רכה ומושלמת לכל המשפחה.

גומיגם ביתי

הקיץ כבר כאן, ואין דבר שהילדים (וגם אנחנו) אוהבים יותר מארטיק קפוא ומרענן. הגומיגם המוכר מקבל פה שדרוג ביתי, צבעוני וטעים במיוחד, עם פירות אמיתיים וממתקי גומי בייתים!

ארטיקים ביתיים

איזה כיף שקפצתם לכאן! אחרי ששיתפתי אתכם במחשבות שלי על ארטיקים קנויים, החלטתי לרכז עבורכם את כל המתכונים שהכנתי לאחרונה בבית. ארטיקים שאפשר לתת לילדים בראש שקט, עם רכיבים שאנחנו מכירים, המון פירות, ומינימום (אם בכלל) תוספת סוכר. אפשר כמובן להכין אותם יחד עם הילדים, זו פעילות אחר צהריים נהדרת בפני עצמה.

ביסוני בננה יוגורט

הביסים האלה נמצאים בכל מקום, הקטע שתמיד מוסיפים להם צבע מאכל מלאכותי וסוכריות צבעוניות מעל. אבל באמת באמת לא צריך!! עם טריק קטן, תוכלו לקבל שילוב טעים, צבעוני ומזין עם רכיבים מוכרים בלבד😎 קבלו את הגירסה שלי:

וופל שיבולת שועל

וופל מזין, קל להכנה ומבוסס על רכיבים מוכרים בלבד. מושלם לארוחת בוקר או כארוחת ביניים, ונאפה בקלות בתבניות סיליקון ללא צורך במכשיר חשמלי.

לאבנה ביתית עשירה ב-3 רכיבים בלבד

אין כמו לאבנה ביתית. מעבר למרקם הקרמי והעשיר, היתרון הגדול ביותר הוא השליטה המלאה שלנו ברשימת הרכיבים. במקום מייצבים, חומרים משמרים ותוספות מיותרות שיש לעיתים במוצרים קנויים, אנחנו מקבלים ממרח נקי, עשיר בפרוביוטיקה, שמבוסס על רכיבים טבעיים בלבד ומותאם בדיוק למערכת העיכול של הקטנטנים שלנו.

דונאטס בננה אוכמניות לקטנטנים

דונאטס בננה ואוכמניות במרקם רך, אוורירי ולח במיוחד לידיים קטנטנות. אפשר בקלות לשלוט בכמות הסוכר המוסף, אם בכלל- מה שהופך את המנה לאידאלית לארוחת בוקר/ביניים.

מעדן גבינה ופרי ביתי

אין ילד שלא אוהב מעדנים, אבל מעדני הפירות הקנויים מכילים לא פעם כמויות גבוהות של סוכר מוסף, מייצבים ורכיבים שאנחנו מעדיפים לחסוך מהקטנטנים שלנו. המעדן הביתי הזה הוא הפתרון המושלם: הוא מבוסס על שילוב של שמנת חמוצה וגבינה לבנה שמעניקות לו מרקם עשיר וקרמי, והמתיקות כולה מגיעה מפרי טרי.

יצא לך להכין את המתכון? יש לך שאלות? כאן המקום לכתוב לי

21 תגובות

      1. היי, באיזה גודל תבניות מדובר? מתכננת להכין לגיל שנה🤍

  1. הכנתי לבת שלי בת השנה לסמאש דה קייק( חצי מהקמחים היה קמח כוסמין מלא ), היא התלהבה וטרפה את העוגה
    היה מאוד מוצלח
    תודה

  2. היי,
    סליחה על הבורות. לא ברור מהמתכון. צריך לחלק את הבלילה ל3 תבניות ואופים או שאופים הכל בתבנית אחת וחותכים ל3?

  3. היי, באיזה גודל תבניות מדובר? תודה רבה! מתכננת להכין לגיל שנה

  4. היי, כמה יחידות מאפינס יוצאים מהבלילה הזאת ? צריכה עבור הגן בערך 18-20 יחידות. תודה!

  5. היי, אני רוצה להכין את העוגה לבן שלי אבל מעבר לזה שהוא אלרגי לביצים הוא גם אלרגי לבננות. לביצים יש לי תחליפים, השאלה אם אפשר להחליף גם את הבננות במשהו אחר?

  6. מה אני עושה לא נכון? 🙁
    לא מצליחה להקציף את השמנת. היא קרה, הקערה קרה. לא מתקצף לי := (

  7. היי 🙂 יש לך רעיון לציפוי לא חלבי? הבת שלי רגישה ללקטוז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *