טורטיית קינואה

קינואה טובה לקטנטנים שלנו? בהחלט. מקור לברזל, חלבון, סידן, ויטמיני B ועוד. בעמוד תמצאו לא מעט לביבות קינואה אבל הפעם אנחנו הולכים להכין איתה טורטייה😀 למה? כי יש כאן רכיב אחד, ההכנה קלה, התוצאה מאוד מפתיעה ואם אנחנו מחפשים איך ליצור גמישות במטבח- זה בדיוק העניין.

זמן הכנה: שעה+

כמות: 12

מצרכים:

1+1/4 כוסות קינואה לבנה לפני בישול

1 כוס מים בטמפ' החדר

קורט מלח

אופן הכנה:

1. משרים את הקינואה בקערה מלאה במים לשלוש שעות. למה זה טוב לנו? בהערות😘

2. ‏שוטפים ומסננים.

3. ‏מעבירים לבלנדר וטוחנים יחד עם כוס מים ומלח בעוצמה גבוהה, למשך כדקה, עד לקבלת בלילה חלקה. הבלילה יחסית נוזלית.

4. ‏מעבירים לקערה ומניחים ל-10 דקות.

5. ‏מחממים מחבת על אש בינונית עם שמן זית.

6. ‏מעבירים עבור כל טורטייה רבע כוס של בלילה.

7. ‏מניחים באמצע ובעזרת החלק האחורי של כף/כוס המדידה מפזרים בצורה מעגלית את הבלילה.

8. ‏מטגנים כ-2 דקות לכל צד.

9. ‏מצננים ומגישים עם כל תוספת שאוהבים.

טיפים ותחליפים:

רעיונות למילוי כפי שמופיע בסרטון:
רול מלוח: טחינה, חביתה, מלפפון.
רול מתוק: חמאת בוטנים, בננה.
ממליצה להגיש לצד פרי/ירק טרי, עשירים בויטמין C להגברת ספיגת הברזל שבקינואה.

השריית הקינואה מאפשרת להיפטר ממרירות אופיינית, לרכך אותה ותזונתית תורמת לספיגה טובה יותר של מינרלים שונים.

מרקם הטורטיות עדין, התייחסו אליהן בהתאם :)

השתמשתי במחבת נון סטיק והוספתי בין טורטייה לטורטיה מעט מאוד שמן.

ניתן לאחסן במקרר עד 3 ימים ולהקפיא. כדאי להפריד בין טורטייה לטורטייה באמצעות נייר אפייה למשל כדי למנוע הידבקותן.

מרקם הטורטיות רך. התאימו למיומנות האכילה של ילדכם ושימו ❤️ לחשוף תחילה לרכיבי המתכון בנפרד. לתינוקות כדאי לחתוך את "שבלולי" הרול לחצאים/רבעים.

Play Video

אהבת את המתכון? לחצי על הלב כדי לסמן

מתכונים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חטיפי גרנולה ביתיים

איזה כיף שאנחנו סוף סוף אורזים לטיול! אחד הדברים שתמיד מצילים אותי בטיסות ובנסיעות הארוכות עם הבנות זה חטיפים מזינים שאפשר לשלוף בשנייה.

רעיונות לסמודי ביתי לקטנטנים

טיסה עם ילדים דורשת תכנון, אז לקראת הטיול הקרוב שלנו ידעתי שאני הולכת להשתמש באחד המזונות הבטוחים עבור הבנות שלי כבסיס לארוחה קטנה, מזינה, טעימה שסוגרת פינה: סמודי ביתי על בסיס יוגורט. אפשר להיות יצירתיים ולשלב פה כמעט כל פרי או ירק שאוהבים!

פנקייק "שאריות"

לפעמים נשארות בצלחת שאריות מארוחת הבוקר או פירות שקצת עייפים מדי בקערה, ויש כאן הזדמנות מושלמת ליצור ארוחה חדשה! הנוסחה הזו היא לא רק דרך חכמה למנוע זריקת מזון, אלא גם פתרון לארוחת בוקר או ערב סופר-מזינה, רכה ומושלמת לכל המשפחה.

גומיגם ביתי

הקיץ כבר כאן, ואין דבר שהילדים (וגם אנחנו) אוהבים יותר מארטיק קפוא ומרענן. הגומיגם המוכר מקבל פה שדרוג ביתי, צבעוני וטעים במיוחד, עם פירות אמיתיים וממתקי גומי בייתים!

ארטיקים ביתיים

איזה כיף שקפצתם לכאן! אחרי ששיתפתי אתכם במחשבות שלי על ארטיקים קנויים, החלטתי לרכז עבורכם את כל המתכונים שהכנתי לאחרונה בבית. ארטיקים שאפשר לתת לילדים בראש שקט, עם רכיבים שאנחנו מכירים, המון פירות, ומינימום (אם בכלל) תוספת סוכר. אפשר כמובן להכין אותם יחד עם הילדים, זו פעילות אחר צהריים נהדרת בפני עצמה.

ביסוני בננה יוגורט

הביסים האלה נמצאים בכל מקום, הקטע שתמיד מוסיפים להם צבע מאכל מלאכותי וסוכריות צבעוניות מעל. אבל באמת באמת לא צריך!! עם טריק קטן, תוכלו לקבל שילוב טעים, צבעוני ומזין עם רכיבים מוכרים בלבד😎 קבלו את הגירסה שלי:

וופל שיבולת שועל

וופל מזין, קל להכנה ומבוסס על רכיבים מוכרים בלבד. מושלם לארוחת בוקר או כארוחת ביניים, ונאפה בקלות בתבניות סיליקון ללא צורך במכשיר חשמלי.

לאבנה ביתית עשירה ב-3 רכיבים בלבד

אין כמו לאבנה ביתית. מעבר למרקם הקרמי והעשיר, היתרון הגדול ביותר הוא השליטה המלאה שלנו ברשימת הרכיבים. במקום מייצבים, חומרים משמרים ותוספות מיותרות שיש לעיתים במוצרים קנויים, אנחנו מקבלים ממרח נקי, עשיר בפרוביוטיקה, שמבוסס על רכיבים טבעיים בלבד ומותאם בדיוק למערכת העיכול של הקטנטנים שלנו.

דונאטס בננה אוכמניות לקטנטנים

דונאטס בננה ואוכמניות במרקם רך, אוורירי ולח במיוחד לידיים קטנטנות. אפשר בקלות לשלוט בכמות הסוכר המוסף, אם בכלל- מה שהופך את המנה לאידאלית לארוחת בוקר/ביניים.

מעדן גבינה ופרי ביתי

אין ילד שלא אוהב מעדנים, אבל מעדני הפירות הקנויים מכילים לא פעם כמויות גבוהות של סוכר מוסף, מייצבים ורכיבים שאנחנו מעדיפים לחסוך מהקטנטנים שלנו. המעדן הביתי הזה הוא הפתרון המושלם: הוא מבוסס על שילוב של שמנת חמוצה וגבינה לבנה שמעניקות לו מרקם עשיר וקרמי, והמתיקות כולה מגיעה מפרי טרי.

יצא לך להכין את המתכון? יש לך שאלות? כאן המקום לכתוב לי

2 תגובות

  1. שבוע טוב,
    לפי מה שהבנתי צריך 1 ורבע כוסות קינואה לפני השריה, כמה זה יוצא אחרי? 2 וחצי?
    (השריתי 2 כוסות קינואה נראה לי ויצא אחרי השריה 3 וחצי כוסות שזה לא לגמרי הכפיל את עצמו).
    אפשר גם להכין מקינואה מבושלת או שפחות ילך?
    אפשר לטחון בבלנדר מוט?

    תודה!
    חן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *